BEAUTY IN A BOTTLE

SAIL AWAY WITH DFDS

IMG_3433I weekenden var min kæreste og jeg på den perfekte lille getaway. Vi tog nemlig en tur til Norge med DFDS og den kendte Oslobåd. Mange vil sikkert tænke kaos af fulde mennesker, børn over alt eller desperate singler – men Oslobåden er, efter min mening, meget mere end det. Jeg syntes for det første at der er noget charmerende ved at sejle, dernæst syntes jeg at det er så fedt at man bare kan koble helt af derude på havet – ingen internet, ingenting at blive distraheret af. Bare fokus på hinanden og hyggen – det var lige hvad vi havde brug for, efter lidt for meget arbejde og jeg havde i weekenden forinden haft en weekend-eksamen, som virkelig drænede mig for energi!

DSC00966DSC00969DSC00968Vi var afsted på et Commodore Cruise, som de populært kalder det. Det er deres luksus kahytter, hvor man får en lidt større kahyt, dobbeltseng, TV, morgenmad inkl. og så står der lidt vand og bobler til en på værelset når man kommer. Virkelig lækkert, og dejligt at man ikke skal ligge og trille rundt i en lille køjeseng, når man nu er på kærestetur 😉 Man kan også få roomservice og morgenmad på sengen, yay! Det gjorde vi dog ikke 😉

DSC00976DSC00977IMG_3457IMG_3456Vi manglede virkelig ikke noget på vores tur, vi havde nemlig bestilt al maden hjemmefra, hvilket jeg er stor fan af – så skulle vi ikke stå i kø og risikere at der ikke var plads i restauranten, eller spise helt vildt sent. Vi spiste på Explorers Steakhouse på turen ud, og gud hvor var det lækkert. De har så meget lækkert kød (hvis man er til den slags) og det elsker vi! Vi fik begge en US Rib-Eye med grove fritter og bearnaise sovs. En lille bonus info er, at de vist nok får kødet samme sted fra som MASH, den meget hypet restaurant i bl.a. København. Til dessert fik vi Crème Brûlée og Havtorn sorbetis – SÅ lækker en dessert, den vinder hver gang hos mig 🙂
På hjemturen spiste vi i deres restaurant 7 Seas, som er en kæmpe buffet restaurant. De har virkelig alt hvad hjertet begærer – og en softice maskine 😉 Nams siger jeg bare. Det er en rigtig god restaurant til børnefamilierne eller hvis man er flere afsted, som har lidt forskellig smag. 🙂

IMG_3455Morgenmaden var inkluderet i vores Commodore Cruise, og giver adgang til deres opgraderet morgenbuffet, som man kun spiser sammen med andre Commodore-gæster, en meget fin lille luksus de giver gæsterne her. Der er alt hvad man kender fra en brunch, bare lidt bedre kvalitet og med friskpresset appelsin og æble juice og smoothies. Så der er ingen undskyldning for ikke at være mæt og glad når man ankommer til hhv. Oslo og København. 😉

DSC00979DSC01009DSC01010Da vi ankom til Oslo skinnede solen og det var skønt vejr. Meget frisk, selvom det var lidt koldere end i Danmark – men det gør virkelig bare noget at det ikke er gråt og kedeligt. 🙂

Jeg var så streng at slæbe min (fantastiske) kæreste med på SKAM-safari, alt andet ville da være skørt, når man nu var i Oslo. Det krævede lidt overtalelse før min føkkboy var helt med på idéen som jeg syntes var drit kul! Han syntes nok mest at det var lidt lø. Visit Oslo har været så søde at lave en guide til hvor man kan finde de forskellige steder fra serien, så dem slog jeg op og så var det ellers afsted. Vi gik 11 km og vi så bl.a. gymnasiet Hartvig Nissen og Kaffebrenneriet hvor Isak venter på Even i sæson 3.

DSC00989DSC00988DSC00990DSC00994DSC00982DSC00985DSC00993Vi var også en tur forbi deres shopping gade Karl Johan Gate, som svarer til vores Strøget. En lang vej med masser af shopping, som starter ved Kongeslottet og ender ved deres hovedbane-station Jernbanetorget.

DSC01000DSC00999DSC01004DSC01006Alt i alt havde vi en fantastisk tur med afslapning og kæreste-tid i højsædet. Det kan virkelig anbefales at tage sådan en tur, hvis man både vil nyde hinanden og få lidt oplevelser med i baggagen. 🙂

Hvis du også gerne vil på Commodore Cruise, så kan du booke dit lige her. De har lige nu et tilbud, hvor du kan rejse 2 for 1’s pris.